
Ofte stillede spørgsmål og svar
Få svar på de oftest stillede spørgsmål om at flytte ind og bo på Thors Bakke.
Ja, men du skal lave en aftale om det på forhånd. Kontakt centerleder Mikkel Graversen på tlf. 21 39 43 99 for at lave en aftale.
Du kan ansøge digitalt med MitID eller kontakte Visitationsenheden på tlf. 89 15 25 90 (mandag-fredag kl. 08.00-12.00).
Visitationsenheden vurderer, hvilken type bolig der passer til netop dine behov.
Hvis du er berettiget til en bolig på et ældrecenter (en pleje-, ældre- eller demensbolig), kommer du på venteliste. Din plads på ventelisten afhænger af, hvor akut dit behov for boligen er.
På vores side om indflytning på Thors Bakke kan du læse om:
- hvad du skal sørge for inden indflytning.
- hvad du skal have med, når du flytter ind.
- indflytningssamtalen.
På vores side om indflytning på Thors Bakke kan du se en oversigt over, hvad du selv skal have med, når du flytter ind.
Når du bor på et ældrecenter, har du udgifter til husleje, forbrug (el, vand og varme) og evt. fuld forplejning.
I mange tilfælde kan boligstøtte dække mere end to tredjedele af huslejen.
Du skal også betale indskud for din bolig.
Din hverdag på ældrecentret afhænger af, hvordan du gerne vil leve dit liv. Kan du lide at sove længe, læse gode bøger, se TV og få besøg af familien, så kan du stadig gøre det, når du bor på et ældrecenter.
Hvis du har lyst, kan du deltage i forskellige aktiviteter med personalet og andre beboere.
At bo på et ældrecenter er på mange måder som at bo i en almindelig lejebolig – blot med den forskel, at der er hjælp og støtte fra fagpersoner lige ved hånden.
Der er ikke besøgstid i din bolig. Det er dit hjem, og du bestemmer selv, hvornår du vil have besøg, og hvem du vil have besøg af.
Vi aftaler med dig og dine pårørende, hvilke opgaver I selv står for, og hvilke opgaver personalet står for. Dog er der nogle opgaver, vi som udgangspunkt forventer, at dine pårørende hjælper dig med.
Læs om dine pårørendes opgaver før, under og efter indflytning.