For pårørende
Læs om vores forventninger til pårørende, kontakt mellem pårørende og personale, og hvordan du kan følge med i vores aktiviteter.
Forventninger til pårørende
Inden indflytning
Vi vil gerne have, at du hjælper beboeren med:
- at få underskrevet og sendt lejekontrakten
- at søge om boligstøtte og evt. indskudslån
- at betale indskud og den første måneds husleje
- at bestille en flyttebil eller lignende
- at bestille TV-pakke, flytning af telefonnummer, internet og forsikringer
- at melde flytning.
Under indflytning
Vi vil gerne have, at du hjælper beboeren på plads i boligen, herunder:
- sætter møbler på plads
- hænger billeder, gardiner og lamper op
- lægger personlige ejendele på plads
- hjælper med at indrette boligen.
Efter indflytning
Vi vil gerne have, at du evt. hjælper beboeren med praktiske gøremål (f.eks. at administrere økonomi og indkøb), hvis der er behov for det.
Hvis vi til indflytningssamtalen finder ud af, at beboeren har behov for støtte/hjælp til nogle ting i det daglige (f.eks. madlavning, rengøring og tøjvask), bliver beboeren visiteret til det. Du skal naturligvis ikke hjælpe med dagligdags gøremål, som beboeren har fået visiteret hjælp til.
Kontakt til personalet
Beboren har en kontaktperson. Hvis kontaktpersonen ikke er på arbejde, kan du henvende dig til en af de øvrige medarbejdere. Du kan kontakte plejepersonalet på vores hovednummer døgnet rundt.
Følg med i aktiviteterne på centret
Centerlederen sender nyhedsbreve, information om aktiviteter og referater fra møder til pårørende via mail. Kontakt centerlederen for at blive skrevet på maillisten.
Bruger-/pårørenderåd
Vi har et bruger-/pårørenderåd, som er med til at drøfte tiltag med betydning for beboernes hverdag.
Læs om rådets opgaver, og hvordan du kan stille op til rådet.